Orange




Dziś zupka marchewkowo- pomarańczowa.
Pyyyycha :)

jesień nadchodzi, wiec kolor pomarańczowy zaczyna dominować
również w kuchni

wkrótce pyszny krem z dyni pojawi się na stole

Smacznego dnia kochani!





Krem marchewkowo-pomarańczowy

500 g marchwi
2 dymki (bez szczypioru, tylko cebule)
2 łyżki masła lub oliwy
1/2 szklanki świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
500 ml wywaru jarzynowego (lub wody i kostka rosołowa - polecam ekologiczne bez glutaminianu sodu)

sól i pieprz do smaku ( ja nie dawałam)
1 łyżka słodkiej śmietany






Marchew obieramy i kroimy na plasterki.
Masło topimy w garnuszku, dodajemy marchew, dusimy kilka minut, dodajemy pokrojoną dymkę.

 Dusimy ok. 10 minut. 




Zalewamy wywarem jarzynowym. Gotujemy ok. 30 minut, aż marchew zmięknie.

Dolewamy sok z pomarańczy.
Miksujemy na gładki krem.
Dodajemy śmietanę.






4 komentarze:

  1. Brzmi super, uwielbiam warzywne zupki, kazda jedna;)
    Do mojej marchewkowej dodaje czasem szczypte kardamonu,swieza kolendre i pistacje:) Ale takiej zupy Twoje dzieciatka juz by chyba nie zjadly...

    Sliczne fotki:)

    Pozdrowionka:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieci pewnie by wymyślały ale ja bardzo chetnie bym spróbowała :)

      Usuń

ludków zostawiło po sobie ślad